DozaDePoezie

6 Iunie 2014

Demens

Filed under: proză — maskirovka @ 05:28
Tags:

Când aveam 25 de ani aveam o prietenă de 74 de ani, singurul om pe care-l frecventam în fiecare zi de joi după-amiaza. Câțiva ani m-am dus regulat la ea acasă. Stătea cam la 1km de mine, mergeam pe jos. Acolo mă aștepta cu ceai cald și covrigi, indiferent de anotimp și clătite, da, clătitele erau principalul motiv pentru care mă cheama, mi le dădea acasă așezate perfect într-o cutie de bomboane, avea multe cutii de bomboane pe care cred că le strânsese de-a lungul anilor. Făcea oțet de mere și se uita la un interminabil serial care avea mii de episoade, Tânăr și neliniștit. Trăise în America câțiva ani până când, foarte tânăr, soțul ei a murit, apoi a revenit acasă. Toate lucrurile de acolo le-a pus pe vapor, așa că în bucătaria ei de la aragaz, frigider, toate erau de acolo. Avea un băiat, prin el ne-am cunoscut, care m-a rugat să fac un comision mamei lui. Băiatul venea o dată pe an acasă, ea mă ruga să o ajut să îi aranjez camera deoarce el era aceeași zodie cu mine, dar George nu cred că a observat niciodată bibelourile din cameră, ocupat fiind cu barurile de noapte și coafezele din Dorobanți pe care le recomanda ca și cum ai recomanda o carte unor amici la masă.
Prietena mea fusese medic biolog, acum era la pensie, de la ea știu că organismul uman secretă în fiecare zi câteva tipuri de celule canceroase, dar că anticorpii reușesc să le elimine, uneori pe un corp slăbit, nu. Tot ea m-a învățat să fac gimnastică medicală. Fuma 7 țigări pe zi, pe care și le pregătea de dimineța într-un bol să nu depășească norma. Imi lua tensiunea de fiecare dată, în poziție șezut și culcat, cred că aveam un dosar medical fără să știu. Băiatul ei s-a căsătorit cu o femeie mai mare cu 5 ani decât el, Monika, urâțică, de un revelion ea ne-a adus mici cadouri, prietena mi-a spus în bucătărie că nu o place pe Monika, baiatul ei merita mai mult, spunea tristă, el era frumos, avea două facultăți, mastere la Harvard, avea un serviciu la onu, acolo o cunoscuse pe Monika, și era era foarte școlită, însă era urâțică, dar el ne-a arătat o casă, aproape palat, în Germania, cu lac și o pajiște imensă, casa Monikăi, după o vreme s-au căsătorit, dar el continua să o înșele cu coafeze ori de câte ori venea singur acasă.
-Nu o plac pe Monika, dar fiindcă George o iubește, o iubesc și eu!
Eu nu am zis nimic, apoi ea s-a dus la masă, a adormit acolo pe scaun, vis a vis de scaunul ei un alt vecin pensionar adormise și el, George vorbea despre coafeze băieților, toți râdeam, Monika se uita mirată și ne întreba de ce râdem și George îi spunea:
-Uite la ei cum dorm la masă!
Atunci râdea și ea, numai că noi râdeam de Monika acum.
Asta a fost o noaptea de revelion, dintr-un an oarecare.
Nu știu ce m-a legat de femeia asta, clătitele erau doar motivul pentru că eu nici măcar nu mănânc dulciuri, deloc, bunica a avut diabet și mama nu prea ne făcea prăjituri decât la evenimente, Crăciun, zile de naștere, și ne spunea să nu mâncăm multe, uite așa de copil mi s-a impregnat ideea să nu mănânc dulciuri, la 20 de ani mi se făcea rău dacă mă uitam la un frigider cu prăjituri, preferam o merdenea, și azi prefer o merdenea. Prin urmare, clătitele nu au trecut testul, uneori în drum spre casă le dădeam unui cerșetor. Azi ea este internată într-un azil de bătrâni, are Alzheimer. Se uită pe geam și trece pe lângă mine, se uita puțin în scârbă, ce știi tu, îmi spune, eu am avut o amică tânără, cu păr făcut coc de regină căreia în fiecare joi îi dădeam clătite, eu îi spun că nu cred, ce fată cu coc de regină să mănânce clătite!

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

