DozaDePoezie

18 Octombrie 2011

Călătoria

Filed under: Cubiculum,Poezii — maskirovka @ 05:45

când eram mică aveam plămânii doldora cu fluturi de varză
îmi plăcea să merg cu trenul, să privesc pe fereastră
în tot acest atimp palmele se umpleau de îngeri mici
foarte mici, numai buni de folosit la arat
coborau din palma mea direct pe mirişte
şi lucrau, lucrau, până când pământul
rămânea fără niciun semn de întrebare

scufundam mâinile în poveşti până la hoardele de mongoli
un mecanism perfect care merge şi azi, orbecăiam
prin scorburi lumi paralele, braţele lungi
erau în stare să strângă la piept măduva mamei

un lan de grâu în care dormeam fericită era burta ei

până când am început să aprind lumânări
nu ştiu de ce, nu ştiu pentru cine
simţeam nevoiea să-mi văd mai bine
liniile ferate de la încheieturi

când eram mică aveam plămânii doldora cu fluturi de varză
oraşul se năştea printre degete aşa cum doream
puneam cărămizi clădirilor neîmblânzite
mi-aş fi dorit nespus să le iau acasă
oamenilor la fel când nu ajungeau la cerul
confecţionat zi de zi din năzbâtii, păpuşi înfăşate

apa mereu trecea de gâtul meu

mama ofta un fel de aburi de pâine
himalaia inimii ei era atunci foarte jos
ajungeam pe vârf una două
acum am nevoie de scări, scripeţi
câte cărţi aş pune pe scaun şi câte
subterfugii literare aş folosi, în zadar

şi uite aşa cu timpul cocorii trec doar pe pagina albă

interesul pentru maluri abrupte a scăzut
clădirea de vis-à-vis s-a împrăştiat demult
aş păcăli vecinii să intru în blocul lor
cerul e lângă mine, chiar aici unde scriu
nu mai are rost nicio tentativă de furt

cineva din compartiment mormăie:
“atenţie, nu tropăiţi, se poate trezi”

iar eu gândesc din ce în ce mai mult ca un fluture

2 comentarii »

  1. am citit undeva că un adolescent se întreba: oare atunci cînd iubesc fluturii au oameni în stomac?

    Comentariu de CELLA — 19 Octombrie 2011 @ 21:15 | Răspunde

  2. sincer, nu am inteles niciodata chestia asta cu fluturii in stomac.

    Comentariu de maskirovka — 22 Octombrie 2011 @ 16:55 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

