DozaDePoezie

22 Aprilie 2011

Exuvii pe covor

Filed under: Cubiculum,Poezii — maskirovka @ 07:56

Exuvia 1

vreau un loc, un loc numai al meu
să mă deşir cât vreau
nimeni să nu mă vadă cum cobor seara
din mine şi merg goală prin cameră
locul acesta trebuie să fie un fotoliu comod
cu o măsuţă alături, cu pixuri, foi albe
geamuri mate şi o fântână cât mai adâcă
unde să privesc când tu pleci de-acasă
să aibă colonii de flamingo
să-mi ţină de cald, un soare minuscul
cât să încapă pe cheia uşii, un pervaz cu pisoi
la fereastra cu gratii din cuvinte
locul acesta eşti tu, unde mă deşir cât vreau
şi nimeni nu mă vede, un loc numai al meu

Exuvia 2

am atâtea să-ţi spun
mai ales dimineaţa când îmbrac altă piele
alt rând de oase mi se repune din mers
atunci ştiu că eu am rămas demult în urma mea
aş vrea să-ţi povestesc despre cum e să te trezeşti
şi fugi la ora 5 dimineaţa să deschizi cutia poştală
aşa desculţă, cu părul răvăşit
în urma mea o altă femeie ruptă din mine
închide uşa, apoi aşteaptă să vadă ce am de gând
azi cine sunt, locul cui îl iau
am atâtea să-ţi spun
privesc palmele care te-au atins
îmi cufund faţa-n ele ca-ntr-un nisip mişcător
până dau iar de tine, la capătul tunelului
tu stai pe bordură, fumezi, din când în când
încrustezi o cruce pentru amândoi

Exuvia 3

de câţiva ani nu mai sun pe nimeni
nimeni nu vine la mine
casa mea e o scorbură de şarpe
uneori prelungă până la tine
uneori cât o gămălie de ac
nici eu nu mai încap în ea
duşumeaua e un câmp în paragină
plină de foi rupte, dacă mă uit bine la dată
aproape că nu mai mă recunosc
tavanul infertil nu dă semne că ar ploua nici azi
picură însă sângele din ce în ce mai rar
pe un braţ care acum ar vrea să sune pe cineva
casa mea e o scorbură de şarpe
pielea mea la primăvară va fi gata de bun rămas

Exuvia 4

şi pentru că ţi-am promis că în noaptea asta nu dorm
am să-mi pun foaia albă la sân ca pe un copil mic
trebuie doar să taci, acolo în oraşul tău
să nu pâlpâie nimic, nici inima ta, nici vreo reclamă
publicitară, alăptatul e un fenomen care se petrece
sub tălpile mele, ţi-ar prinde bine şi ţie
după care tu ai adormi, da, sigur tu vei adormi
şi vei visa cum pe sub mine trec cirezi de îngeri
cu amforele goale cerşind o foaie albă
şi pentru că ţi-am promis că în noaptea asta nu dorm
am să-mi întreb îngerul de pe monitor
ce tot scrie acolo cu puloverul tras până la nas

4 comentarii »

  1. Exuvia 2 si Exuvia 4 !
    Probabil „cruce” in loc de „curce”:)

    Comentariu de nuclearrr — 22 Aprilie 2011 @ 11:04 | Răspunde

  2. am corectat, multumesc.

    Comentariu de maskirovka — 22 Aprilie 2011 @ 11:31 | Răspunde

  3. Citesc poezia, nu monitorizez pe nimeni, stai linistit!
    Sarbatori pascale cat mai fericite!

    Comentariu de nuclearrr — 23 Aprilie 2011 @ 07:33 | Răspunde

  4. multumesc frumos pentru comentarii, nu stiu cine e, vezi si tu. Sarbatori fericite.

    Comentariu de maskirovka — 26 Aprilie 2011 @ 12:06 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

