DozaDePoezie

25 Ianuarie 2011

Cronicile unui musafir nepoftit

Filed under: Dincolo de mine,IML,Poezii — maskirovka @ 09:20

*
trebuie să ne descoasem aripile
să luăm loc în bancă
un profesor de limba română
cu picioarele tăiate, în scaun cu rotile
(poate chiar profesorul Gemălescu)
ne va învăţa să fim iar oameni
pentru început ne spune
cum să ne spălăm pe faţă dimineaţa
de trecutul acerb, cum să ne decojim
de haitele de lupi
să ne reînnoim pielea cu orice risc
chiar dacă mai murim încă o dată

*
niciodată nu vom putea vorbi despre seara aceea
becurile de pe stradă se arseseră
noi nici nu cunoşteam
trecusem unul pe lângă altul
la o atingere de-o tristeţe
am aprins un băţ de chibrit între coastele tale
m-am aşezat cuminte
mirosea a iarbă cosită
mama îmi aducea plăcintă de mere
niciodată nu vom putea vorbi despre seara aceea
am traversat Atlanticul de două ori
prin tine era ceaţă şi-o furtună acută
la destinaţie am dispărut de pe hartă

*
ca să te mai pot iubi
trebuie să-mi schimb faţa
să mi se îndepărteze celulele moarte
ridurile, întâlnirile cu tine
să mi se pună o piele nouă
una lăptoasă de copil
mort în accident de maşină
trebuie să-mi schimb cristalinul
nervul optic
am nevoie de un implant – o poveste falsă
frumoasă
când deschid ochii să văd izvoare
flori de câmp
şi niciun petic de cer
sub care am stat împreună
*
de azi am început să fac colecţii de uşi
de tot felul, de lemn, de metal
cu vizor, fără
mai înalte, mai adânci
*
pe crucea mea va scrie:
„dispărută-n Pacific”
tu eşti foarte adânc
şi plin de primejdii
prin tine zboară păsări de lut
cuvintele moarte
din clipa aia am ştiut că Isus
poate ieşi din orice om
să meargă alene la 10 noaptea pe străzi
cautând ţigari
şi un loc unde să-şi depună cătuşele
mai am nevoie de încă un zid
ca să-L pot privi

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

