DozaDePoezie

11 Ianuarie 2011

-Ce ştii cel mai bine să faci?

Filed under: Interviu — maskirovka @ 05:52
Tags: , , , , ,

-Ooops, cel mai bine ştiu să disec. Şi asta fără vreo legătură cu medicina legală, recunosc că am cochetat mult cu acest lucru, de a lucra în acest domeniu, totuşi când făceam practică la Tribunalul din Alexandria, deşi îmi pregăteam lucrarea de licenţă cu „Evaziunea şi frauda fiscală”, în una din zile, judecătorul care mă avea în grijă, vine repede în biroul unde mă pusese să mă uit peste nişte declaraţii şi să găsesc inadvertenţe, spune, vrei să te duci la Zimnicea acum, repede, cu echipa de criminalistică, a fost o crimă. Eram deja în picioare când el intrase pe uşă, am zis da şi în câteva secunde eram deja în maşină, cred un Aro alb. Ce este de disecat aici? aici am reacţionat şi atât, pe drum, în maşină, atât la dus, cât şi la întors am disecat. La dus, disecam imaginându-mi cum va fi, era prima oară, când vedem un om ucis de alt om; apoi la întoarcere am disecat în aceeaşi maşină ceea ce văzusem. Partea tragică, de aceea, nici nu am ajuns să profesez vreodată în criminalistică, mă pierdeam în partea de psihologie, uitam de urme de bocanci cu gândul la paşi, la paşii aceea invizibili, uitam de urmele de dinţi într-o prăjitură cu gândul la foame, de ce i-a fost aşa foamne criminalului dacă nu a fost jaf de mâncare ci crimă din iubire. Foamea asta am dorit să o înţeleg, dacă a devorat frigiderul înainte sau după crimă, eu cred că după, orice extirpare produce foame, în cazul de aici, extirparea a fost scoaterea din regnul animal al fiinţei iubite şi trecerea ei în regnul mineral, presupunând că osificarea este un fenomen durabil. Nu mi-a plăcut să disec cadavre din simplu motiv că poveştile care ieşeau de sub cuţit miroseau foarte frumos, a copilărie, a mame luate cu împrumut, a tei, a iarbă cosită, camera aceea de la IML rece, cu mese de aluminiu şi furtune de spălat sânge se transforma în ceva mirific, gresia devenea un câmp plin de maci, morţii fără scalp erau foarte frumoşi, cântau la o petrecere câmpenească. Nu asta trebuie disecat, nu trupul ci povestea care l-a dus pe targă.

7 comentarii »

  1. […] Lisandru, Cum va place, Daurel, Deceneu, Daniel Urda, Doar cuvinte, Doina Popescu, Doza de poezie, Erase Rewind, Flavius Obeadă,Florin Matei, Florin […]

    Pingback de Is ForD(ima) « Cristian Dima — 12 Ianuarie 2011 @ 00:58 | Răspunde

  2. […] Lisandru, Cum va place, Daurel, Deceneu, Daniel Urda, Doar cuvinte, Doina Popescu, Doza de poezie, Erase Rewind, Flavius Obeadă,Florin Matei, Florin […]

    Pingback de Ce mă binedispune? « Un blog cu năbădăi — 12 Ianuarie 2011 @ 01:01 | Răspunde

  3. tu ai plecat ajungînd ‘unde trebuia’
    eu am rămas netrebuind ajungerii

    Comentariu de CELLA — 12 Ianuarie 2011 @ 14:13 | Răspunde

  4. […] Lisandru,Cum va place, Daurel, Deceneu, Daniel Urda, Doar cuvinte, Doina Popescu, Doza de poezie, Erase Rewind, Flavius Obeadă,Florin Matei, Florin […]

    Pingback de Ce să-i facem vrăjitoarei celei rele? « Un blog cu năbădăi — 13 Ianuarie 2011 @ 01:06 | Răspunde

  5. […] Lisandru,Cum va place, Daurel, Deceneu, Daniel Urda, Doar cuvinte, Doina Popescu, Doza de poezie, Erase Rewind, Flavius Obeadă,Florin Matei, Florin […]

    Pingback de Vis de petală « Cristian Dima — 13 Ianuarie 2011 @ 22:01 | Răspunde

  6. […] Lisandru,Cum va place, Daurel, Deceneu, Daniel Urda, Doar cuvinte, Doina Popescu, Doza de poezie, Erase Rewind, Flavius Obeadă,Florin Matei, Florin […]

    Pingback de O poză şi o frază « Cristian Dima — 16 Ianuarie 2011 @ 15:41 | Răspunde

  7. […] va place, Daurel, Deceneu, Daniel Urda, Doar cuvinte, Doina Popescu, Doza de poezie, Erase Rewind, Flavius Obeadă,Florin Matei, Florin Moroşan, Flory, Gabi123, Gabitzu, Gabriela […]

    Pingback de Un blog cu năbădăi — 16 Ianuarie 2011 @ 23:38 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

