DozaDePoezie

29 Decembrie 2010

Sinucidere în tâmplă

Filed under: Cubiculum — maskirovka @ 06:21
Tags: ,

Este un titlu vechi, îl mai folosesc din când în când pentru poveşti triste. Este exact ca în povestea lui Rabindranath Tagore, când după multe, multe căutări, omul, în sfârşit găseşte casa lui Dumnezeu pe care scria: „Aici locuieşte Dumnezeu” şi când să deschidă uşa, omul îşi ia încălţările în mâini şi pleacă încet fără să fie simţit. Aşa se întâmplă în marile iubiri, nu ai curaj să deschizi uşa până la capăt, te mulţumeşti doar cu perpetua căutare şi pelerinajul. „Dacă această casă este cu adevarat a lui Dumnezeu, ce voi mai face după ce il voi intâlni?” La fel se întâmplă şi cu mine, dacă aceasta este marea iubire ce mă voi face după ce intru în casa lui, totul va arde, totul se va consuma, mai bine să nu ştiu, mai bine merg singură în beţia căutării. Dar nu am putut, am intrat in casa lui, casa lui era el însuşi, îşi ducea viaţa în spate ca o cochilie, aici avea îndesate geamantane, iubiri prăfuite, multe nimicuri, ieşea la lumină, retracta după bunul plac, el era galaxia lui, el ştia să iubească, eu trebuia să mai învăţ, el are în torace un balon imens luminos plin de iubire, nu este bine să intri în balonul ăsta care înalţă pe vârful inimii, inima lui este ca o stâncă atunci când iubeşte. Am intrat în lumea asta stranie dar iubitoare care m-a acaparat cu toate obiectele, cu toate mâinile care erau acolo, s-au lipit de mine, mi-au intrat în carne şi cu timpul el a început să crească în mine, eu în el, nu am mai putut ieşi, o sufocare iminentă. Autorul citatului de mai sus are dreptate în povestioara lui: „găsirea lui Dumnezeu este echivalentul sinuciderii”, mai bine îmi luam şi eu încălţările în mâini şi plecam tiptil, chiar dacă mă striga, trebuia să nu-l aud, chiar dacă mă iubea, trebuia să-l iubesc mai puţin.

10 comentarii »

  1. […] Sinucidere în tâmplă Wed Dec 29, 2010 6:21 am Este un titlu vechi, îl mai folosesc din când în când pentru poveşti triste. Este exact ca în povestea lui Rabindranath Tagore, când după multe, multe căutări, omul, în sfârşit găseşte casa lui Dumnezeu pe care scria: “Aici locuieşte Dumnezeu” şi când să deschidă uşa, omul îşi ia încălţările în mâini şi pleacă încet fără […] […]

    Pingback de Sinucidere în tâmplă - Ziarul toateBlogurile.ro — 29 Decembrie 2010 @ 07:02 | Răspunde

  2. N-am citit povestioara lui Tagore, însă nu cred că a-l întâlni pe Dumnezeu este egal cu sinuciderea. Şi nu cred că asta a vrut Tagore să ne dea de înţeles. Am mai degrabă sentimentul că povestioara arată temerea omului, temerea lui de absolut, temerea de a renunţa la egoul cel dominator pentru a se topi în Dumnezeu.

    Aminteşte-ţi şi finalul călătoriei din Călăuza (uluitoare sincronicitate… am postat azi secvenţa aceea de film, iar acum, spre noapte citesc textul tău). Scriitorul şi Fizicianul au rămas în pragul camerei. N-au îndrăznit să intre, să facă saltul de conştiinţă care i-ar fi pus în faţa adevărului lăuntric.

    De ce să te temi de iubire, Oceanico? E adevărat, iubirea e de fapt începutul celei mai profunde călătorii, pentru că iubirea nu-i menită să aducă neapărat fericire sau, mai exact ea nu poate aduce fericire până nu ne cunoaştem pe noi înşine, până nu venim liberi la întâlnirea cu cel iubit. Liberi-liberi, nu părelnici liberi🙂

    Comentariu de Dulce Deea — 30 Decembrie 2010 @ 23:50 | Răspunde

  3. Tagore spune: “găsirea lui Dumnezeu este echivalentul sinuciderii”, aşa cum am citat în text, El este echivalentul iubirii maxime pe care nu vrea sa o cunoască, în schimb eu m-am aruncat în mare, chiar dacă unii au spus, nu intra, apa e rece şi adâncă, eu am intrat în el până a început să crească în mine, ca un copil, îl am şi acum, nicio grijă, îl port oriunde mă duc. Şi în viziunea mea iubirea e moarte. Mulţumesc pentru comentariu, vezi tu Deea, ultimul etaj, eu nu-l voi păşi prea curând, e trist:):(

    Comentariu de maskirovka — 31 Decembrie 2010 @ 06:10 | Răspunde

  4. Inchinam pt iubirea profunda!
    .
    Draga Maskirovka, e ultima zi din an,
    si punem vorbe la incoltit in zapezi: sarbatori fericite!
    (Cred ca si tristetea e un soi, rasucit, de fericire…)
    Un an nou …oricat de misterios…fie sa ne instige la rezistenta si la bucurie!
    Iar poezia sa fie ACOLO, de veghe..

    Comentariu de nuclearrr — 31 Decembrie 2010 @ 08:10 | Răspunde

  5. La mulţi ani!
    Ştii cum sună „ultima zi din an”?, trist, ca un titlu de carte sau ca o iubire pierdută şi pe care acum când rup ultima filă o redeschid, ca atunci când iei leucoplastul şi rana nu e vindecată.
    Un an nou plin de iubire, nuclearrr.

    Comentariu de maskirovka — 31 Decembrie 2010 @ 12:31 | Răspunde

  6. şi pentru mine IUBIREA e MOARTE
    gînd BUN, timpul e egal în el doar noi îl ‘împărţim’
    mie-mi place să cred că-l frîng dar mai niciodată înfrîng
    e una dintre ‘iluziile’ mele dragi

    Comentariu de CELLA — 31 Decembrie 2010 @ 16:45 | Răspunde

  7. La mulţi ani Cella! Un an plin de iubire.

    Comentariu de maskirovka — 1 Ianuarie 2011 @ 08:52 | Răspunde

  8. […] Lisandru, Cum va place, Daurel,  Deceneu, Daniel Urda, Doar cuvinte, Doina Popescu, Doza de poezie, Erase Rewind, Flavius Obeadă, Florin Matei, Florin Moroşan, Flory, Gabi123, Gabitzu, Gabriela […]

    Pingback de La mulţi ani! « Blogul lui Teo Negură — 3 Ianuarie 2011 @ 19:25 | Răspunde

  9. […] Cristian Lisandru, Cum va place, Daurel,  Deceneu, Daniel Urda, Doar cuvinte, Doina Popescu, Doza de poezie, Erase Rewind, Flavius Obeadă, Florin Matei, Florin Moroşan, Flory, Gabi123, Gabitzu, Gabriela […]

    Pingback de Un nou început « Cristian Dima — 4 Ianuarie 2011 @ 00:23 | Răspunde

  10. Reblogged this on DozaDePoezie.

    Comentariu de maskirovka — 10 Aprilie 2015 @ 05:59 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

