DozaDePoezie

15 Noiembrie 2010

Întâlnire cu un necunoscut, Gabriel Liiceanu, Editura Humanitas, 2010


Astăzi am terminat „Întâlnire cu un necunoscut”, Gabriel Liiceanu, Editura Humanitas, 2010; cartea mi-a ajuns pe 7 noiembrie, am citit din ea cu bucuria cu care-ţi citeşti caietele din liceu prăfuite, găsite undeva pe sub pat, am râs şi m-am întristat, dar cel mai mult am râs, este o carte distractivă, poate părea bizar, dar este. Citind-o am avut o mulţumire cum rar mai am avut, nici nu am avut timp să îmi caut prin sertare un semn de carte, în fiecare zi doream să caut şi niciodată nu ajungeam la sertar căci mă tăvăleam cu cartea în braţe ca şi când iubitul meu abia venise de pe front, îl pupam, îi bandajam rănile, ne povesteam pe rând, pentru că la fiecare povestioară regăsită în carte îmi aminteam şi eu ceva asemănător, şi atunci căutam feşe, rivanol îi bandajam rănile, apoi el mie şi tot aşa. Acum două zile mă întrebam ce mă fac, pentru că eram la pagina 250 şi se apropia vertiginos de final, m-am calmat brusc, nu-i nimic o pot reciti, pentru că oricum am citit în fugă şi nu am savurat plăcerea mm cu mm aşa cum se cuvenea. Revenind la semnul de carte pe care nu am ajuns să îl folosesc, am folosit ce am avut la îndemână, un pix albastru. Acum mi se pare că aparţine cărţii, că face parte din ea, chiar dacă stătea uşor îndoită, îmi spuneam „ăsta e destinul” şi Heidegger ar fi de acord să-l las acolo lângă carte, să fie un tot, nedespărţiţi.
M-am lipit de cartea asta ca şi cum două vieţi s-au regăsit, ca o mamă care îşi regăseşete copilul pierdut după 20 de ani sau mai bine zis ca un copil care-şi regăseşte părintele, o aglutinare inerentă, fie că am fost bacterii şi am făcut rău sau hematii şi am dat viaţă, alipirea s-a făcut încet şi sigur. Ceea ce în franceză este l’écriture du moi, în română literatură personală, „Întâlnire cu un necunoscut” este o carte a unui existenţialism pur, cu multe analogii menite să iasă din cotidianul paşilor mărunţi şi de aruncare a individului în Univers, o carte cu multe povestiri la care fiecare am luat parte într-un fel sau altul, este o carte a oricărui om, şi cred că Gabriel Liiceanu asta a şi dorit, să ajungă în fiecare cititor şi cititorul în el, ca semn de uniune universală.

1 comentariu »

  1. […] Întâlnire cu un necunoscut, Gabriel Liiceanu, Editura Humanitas, 2010 Mon Nov 15, 2010 6:28 am Astăzi am terminat „Întâlnire cu un necunoscut”, Gabriel Liiceanu, Editura Humanitas, 2010; cartea mi-a ajuns pe 7 noiembrie, am citit din ea cu bucuria cu care-ţi citeşti caietele din liceu prăfuite, găsite undeva pe sub pat, am râs şi m-am întristat, dar cel mai mult am râs, este o carte distractivă, poate părea bizar, dar […] […]

    Pingback de Întâlnire cu un necunoscut, Gabriel Liiceanu, Editura Humanitas, 2010 - Ziarul toateBlogurile.ro — 15 Noiembrie 2010 @ 07:07 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

