DozaDePoezie

26 Octombrie 2010

Povestea cu prinţul transformat în broscoi

Filed under: Dincolo de mine,Poezii — maskirovka @ 10:29
Tags: , , , ,

1
(acest poem nu strănută în batistă – atenţie să nu contactaţi vreun virus – )
în dimineaţa asta cerul era mai lăsat într-o parte
am profitat şi am tras de sfori până l-am coborât
pe măsuţa de lemn acolo lângă scrumiera albastră
la început s-au certat pe culoare
s-au împins, şi-au dat coate, nu am intervenit
dintr-un singur motiv, nu am vrut să mă pun rău
nici cu scrumiera în care îmi îndesam zi de zi praful
de pe vene, nici cu cerul, în care, nimic de zis
şi-n el îmi îndesam zi de zi picăturile de sudoare
de aici şi ploaia de ieri care te-a prins aşa din senin
mă uitam pe cheia uşii cum alergai prin faţă pe la orange
acolo era o streaşină mare, se ascundea sub ea peluzele cu flori
portocalele, până şi vânzătoarea de ziare
şi pentru că acum eram mulţumită mi-am scos toate
obscurtăţile pe măsuţă, de la monezi, lacăte până la
tibetul încolăcit şi leneş care de la o vreme
mă strângea puţin şi ne-am apucat de ghicit
2
(poem pedalând un Pegas)
şotronul este atât cât am nevoie să sar
într-o mână, într-un gând
vopseaua luceşte, de jur împrejur un lac ameţit
dă semne de oboseală şi îi retrage coarnele în cochilie
de pe ziduri cad foi de gheaţă subţiri, foşnitoare
ca un staniol luat de la supermarketul cora
derdeluş întins la maxim până pe drumul
ce duce în pădure, pădurea azi e plină de scame
omuleţii verzi se ascund sub sălcii
3
în trenul acesta insuportabil ca un miros de acetonă
dar nu am încotr-o trebuie să-l folosesc să-mi şterg
petele de sânge de pe haine, azi noapte am făcut o crimă
era un ins cu multe voci, baleta haotic când pe pământ
când deasupra maşinilor din parcarea de la eva
l-am urmărit din umbră, arţarii mă ţineau de mână
până la urmă l-am prins de mâneca hainei
părea să nu mă observe, părea obişnuit
să fie ucis după miezul nopţii în parcarea de la eva
de aceea uneori se ridica din ce în ce mai sus
până nu-l mai vedeai, până nu-l mai strigai

4
feţe, feţe lichide, le poţi pătrunde cu un deget
pisici, pisici lichide, le poţi miorlăi cât vrei
nu se vor supăra niciodată pe tine
anii trec, bicicletele se strică
totul se petrece în curtea unde am căzut de pe cal
de pe calul miraculos cu efecte sonore de ihaha
sub viţa de vie mielul doarme a ploaie rătăcită
prin vârstele copacilor care nu mai au demult rădăcini
nici casa, nici casa nu mai are rădăcini

5
un dreptunghi, ba nu, un pătrat
cu laturi ca nişte şosele care se intersectează
la fântâna cu multe balustrade
trebuie să te ţii bine când bei apă
un pătrat în care dorm, curăţ cartofi
şi te aştept să vii să mănânci
dar tu mănânci din vene, le smulgi
ca pe nişte rădăcini vindecătoare
6
el îmi face cu mână, mă cheamă mai departe, mai departe
mă desprind de pe pat, în urma mea ceraceaful se face roşu
îngerul îmi ia repede locul, se preface că doarme
când mama deschide uşa
el îmi face cu mâna, îmi e dor să culeg muşeţel, aşteaptă-mă
puţin să-mi scot de sub piele mirosul de primăvară
şi pleacă, pleacă, eu mă încurc în nişte alge marine
lipicioase ca pânza pe care chiar eu azi dimineaţă
am scuipat-o din stomac
dau din mâini, din piciore până m duc la fund
7
azi îmi duc turma de îngeri la păscut
este vreme urâtă, poate chiar va ploua
trebuie să-i scot la plimbare
ţarcul e din ce în ce mai neîncăpător
ei cresc peste noapte incredibil de mult
ies din ou la prima oră a dimineţii
până la prânz deja ştiu alfabetul
spre seară se cuminţesc aşteptându-mă
să le dau porţia de lapte şi cer senin
se bulucesc la jgeab, unuii ştiu chiar să zboare
este ca o creşă de copii orfani, nu au părinţi
de aceea aripile lor deocamdată sunt mici

8
picură, picură, pilitura de fier se desprinde de pe oase
am un înveliş astringent, nu trebuie să muşti
din carnea pusă la păstrat, este pentru viaţa următoare
mai bine dă-i nişte bani cerşetorului de la marginea cărţii
nu vezi cum zace în frig învelit cu foi de hârtie
sau mai bine dezveleşte-l când doarme
vezi ce ascunde în sacul murdar, o lumină, o agrafă
sau un căţel de pluş care latră când apeşi pe butonul roşu
indiferent ce este cu el acolo, mi se pare singur şi părăsit
9
pe înegrul meu îl cheam Xic, este destul de verde pe aripa dreaptă
dar asta nu-l face mai puţin înger, deobicei stă pe jos printre
răzmeliţa de cuvinte şi cu tot dinadinsul încearcă să facă pace
printre buruieni abia de mai răsare o floare de mac anemică
cară găleţile cu apă morţilor, dimineaţa bate pe la uşi
ducând această materie nebuneaască pentru lumea de apoi
el spune că ştie mai bine decât noi toţi cum se pendulează pe acolo
îl cred pe cuvând, niciodată nu am căutat în dex ce este un înger
când începe să cânte se lasă o linişte în tot cartierul
de la romană la victoriei toţi oamenii merg pe jos
coboară din maşini, din trolee, din ei înşişi
să asculte la geamul meu cuţitele cum murmură
10
n-ai să-l cunoşti niciodată pe salvatorul Xic
şi ştii şi de ce, nu trebuie să te uiţi în dreapta, în stânga
e loc de orice anotimp între noi, mai ales acum că vine iarna
trebuie să-i fac un culcuş, poate o lumea mai bună
un simplu ştergar, o coajă de nucă sau chiar o femeie
el se ridică, se ridică deasupra mesei când îi spun toate astea

3 comentarii »

  1. […] Povestea cu prinţul transformat în broscoi Tue Oct 26, 2010 10:29 am 1 (acest poem nu strănută în batistă – atenţie să nu contactaţi vreun virus – ) în dimineaţa asta cerul era mai lăsat într-o parte am profitat şi am tras de sfori până l-am coborât pe măsuţa de lemn acolo lângă scrumiera albastră la început s-au certat pe culoare s-au împins, şi-au dat coate, nu […] […]

    Pingback de Povestea cu prinţul transformat în broscoi - Ziarul toateBlogurile.ro — 26 Octombrie 2010 @ 11:18 | Răspunde

  2. în ‘cazul meu’elimpede că virusul e contactat, poezia ta 🙂

    Comentariu de CELLA — 28 Octombrie 2010 @ 13:19 | Răspunde

  3. poemul este mai rupt de contex, mai vrăjitoresc.

    Comentariu de maskirovka — 28 Octombrie 2010 @ 13:49 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

