DozaDePoezie

7 Octombrie 2010

-Ai avut vreo zi aşa interminabilă, cât o carte?

Filed under: Interviu — maskirovka @ 05:36
Tags: , , , ,

-Nu, dar plecări, da. Orice plecare deformează. Bunăoară acum am inima teşită, nu se observă din cauza hainelor, dar te asigur că după miezul nopţii voi striga de durere. Am în casa asta un loc sacru, unde fumez pe ascuns, pe un fotoliu, stau şi plâng şi fumez. Fotoliul ăsta este un loc de pelerinaj, nimeni nu va şti cât am suferit în el ani de zile. Peste ani şi ani va fi dus la muzeu, ai să vezi. Niciodată nu am scris pentru a fugi de ceva sau cineva, de atâţia ani, am scris disciplinat, din plăcere, scrisul a fost ca o artă interioară căreia trebuia să-i dau cearceaful alb jos, să i se vadă faţa şi goliciunea. Dar, atenţie, dar, ieri, am avut parte de un experiment imprevizibil, acolo pe fotoliul – loc de veci, am crezut că orbesc, la modul triumfal al minţii, toate angoasele, marea iubire, căderea, plecarea m-au doborât. Am venit nepăsătoare la tastatură şi culmea, am încept să revăd nişte eseuri mai vechi, am tăiat, am completat, am recitit şi m-am calmat, brusc m-am calmat. Scrisul este ca o golire, parcă ai vărsa din tine toată amărăciunea, toată putrefacţia ar fi aruncată, toate resturile care emaciază liniştea sunt expulzate pe foaia albă. Foaia albă este un coş de gunoi sentimental, tot ce macină, tot puroiul e împroşcat în diverse mâzgăleli. Nicio carte nu mi s-a părut intreminabilă, însă ş fi vrut să am parte de o iubire intreminabilă, de prietenie nu pot. Angela Marinescu într-un interviu spune: ” Femeile se nasc pentru a fi mame, soţii, iubite, infirmiere, nu prietene”. Aşa este. O femeie poate fi orice, dar prietenă nu. Mi-a plăcut acest pasaj cu precădere, deoarce eu nu am fost şi nu sunt prietena nimănui. A vorbi despre prietenie e ca şi cum ai vorbi despre moarte, trebuie să pui harnaşamentul adecvat şi să suporţi totul cu o fidelitate crudă. De aceea spuneam, nu există prieteni, există doar mame. Mama mea este strălucitoare. Prietenia până la urmă este un act de curaj, este ca o sinucidere în cel care îţi e prieten, prietenia este un gest exterm.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

