DozaDePoezie

7 Ianuarie 2010

____Cine sunt (continuare)____

Filed under: Poezii — maskirovka @ 05:58

1
te iubesc când bagi la spălat
aduni tot de prin casă
până nu mai rămâne nimic
lucruri curate, murdare
ţie îţi place să speli
să pui detergent să stai cinci minute până
reglezi toate setările
să-mi mai pui întrebări
despre rotaţii, vremea rea
2
te-am iubit în dimineaţa aia întunecoasă
când îmi căutam şosetele
şi mi le pusesi la uscat pe calorifer
cred că era decembrie
şi ningea atât de mult
încât nu mai vedeam nimic prin cameră
3
te-am iubit când mi-ai adus un moş crăciun
foarte mic prins cu sac cu tot
într-un bol de sticlă
pe unde răsunau viscole
şi zăpada cădea numai
când doream eu
4
îl am şi acum pus lângă laptop
oricâtă vară ar veni şi
câţi ani ar trece
va rămâne
înţepenit în mine
5
mă gândesc la tine aproape
în fiecare minut
ca dependenţii de heroină
dacă nu eşti lângă mine
am nevoie de o centură de forţă
să nu-mi iasă viscerele alandala
mă leg cu o sfoară pe inimă
în ochi nişte ţăruşi de metal
când nu sunt cu tine
parcă aş fi tu
îţi imit mersul
gesturile ample
beau cafeaua ta preferată
fumez ţigările tale
ascult muzica ta
doar doar
nu mai am nevoie de tine
6
Dumnezeu trece nonşalant prin mine
nici el nu ştie cine sunt
de asta de iubesc
pentru că încalci toate regulile
şi legile fizicii
dacă aş avea un magnet
în loc de ficat
poate ai sta lipit ca pilitura de fier
să te fărâmiţezi
şi să dormi
să dormi
să dormi
doar în mine să dormi
7
îmi place că nu eşti om
şi ai 100 de stări de agregare
te iubesc pentru că în tine
nu curge nimic lichid
ci o formă superioară
de viaţă
8
la tine între coaste
mi-ar plăcea să stau ca o larvă
un milion de ani şi mai bine
să nu ies niciodată
în tine să fie şi ziua şi noaptea
şi mama şi tata
9
am picioarele îngheţate acum
podeaua e un fel de calota polară
sub mine sunt multe vietăţi
urşi polari cu pui şi mulţi pinguini
un spectacol fascinant
de lumini şi umbre
chiar în faţa mea
aş vrea să te sun să-ţi spun
vino şi tu
dar e prea devreme
te las să dormi
10
te-am iubit în 783
când nu erau locuri
te-ai lăsat pe spate
să te faci scaunul meu
aş fi stat în autobuzul ăsta
până dincolo de orice uscat
aş fi şters staţiile de pe hartă
să nu mai oprească niciodată
să te ţin în braţe aşa mult
înfinit de mult
până când moartea ar fi gemut în noi
pentru o gură de aer
11
ce trist că totul are o destinaţie
un sfârşit
te-am iubit când îmi explicai că francezul ăla
care s-a aşezat lângă mine foarte amabil
este un ratat
îmbrăcat aiurea şi
cu un rucsac de doi lei
12
te-am iubit când mi-ai cerut
cumpără-mi şi mie nişte pâine
să mănânc pe drum
ţigări mai am
pe tine în vene
câteva ore nu am să mor
în caz că mai ai nevoie
mă găseşti
în camera noastră
sub un fluture imens de doi metri
13
te iubesc când intri după mine în baie
spunând
lasa-mă să te ţin de mână când faci pipi
eu râd
tu eşti bucuros
14
te iubesc că nu ai nevoie de lupă
de microscop
sau de telescopul Hubble
să citeşti în fruntea mea
15
te iubesc când brusc mă sparg
ca un parbriz în mii de celule
şi nu mă ajuţi
mă laşi să mor pe covor
ştiu că mă iubeşti
şi doar aşa ai putea scăpa
de boala asta incomensurabilă
ca un mâl
ca un nisip mişcător
16
te-am iubit când am mers la muzeul de istorie
şi puneai întrebări despre diverse obiecte
ghidul habar nu avea
tu făceai grimase la mine
aştia nu ştiu pe ce lume sunt
ce să mai zic
17
te-am iubit de fiecare dată
când trebuia să coborâm din tramvai
îmi faceai semn cu mult timp dinainte
de teamă să nu mi se închidă uşile în faţă
să cobor în timp util
18
te iubesc când duci punga cu pâine
cum o bălăngăni pe lângă tine
ca pe un clopot subtil
în care stă viaţa noastră
19
te-am iubit când eram certaţi
şi după câteva zile mi-ai trimis 20 de poze
făcute de tine
uite, tâmpito
te iubesc şi când suntem certaţi
mă gândesc la tine şi ştiu că îţi doreai
pozele astea
20
dar cel mai mult te iubesc
când îţi iau capul în palme
şi te sărut pe obraji
pe buze discret
stai exact
dar exact ca un nou născut
abia ieşit din placentă

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

